WELCOME


Friday, January 21, 2011

“DITIPU..MENIPU….TERTIPU… dan PENIPUAN..”



Bunyi perkataan ni msti buat korang tertanya kenapa la ada istilah2 tu dan wat korang terpikir pasal perkataan “TIPU” ni kn..???ehhmmm…

“Tipu..”, adush…tak bestnye bunyi perkataan ni, tp dalam hidup ni aku pasti perkataan ni mmg berlaku stiap hari,setiap jam,setiap minit n setiap masa dalam ape situasi pun. Agak susah nk pcye kan sehari kehidupan di dunia ni tanpa perkataan “tipu.”

Sejak akhir2 ni perkataan ni slalu sgt muncul dlm hidup aku. , nape la kte buat bende ni. Betul tak?? Aku crite ttg ni bkn bmksd aku tak pnah terlibat dgn jenayah “TIPU” ni, kalau la aku kate xpnah MENIPU bererti aku ni PENIPU la kn..hehehe.. Bkn je pnah TIPU, aku pun pnah kne TIPU, DITIPU,TERTIPU, even aku sangat bencikan PENIPU… ;(

“Menipu….”
            Adushhh..menipu ni sbnrnye tak best lgsg. Menyusahkan lg adela. Kenapelah kene menipu, tak paham aku. Aku ckp ttg aku,hidup aku..dunia aku.. Kene menipu utk org lain. Perlu ke menipu utk kebahagiaan org lain sedangkan aku sendiri terluka, jiwe aku tersiksa n hidup aku merana??Rumitnye hidup ni. Ditelan mati emak,diluah mati bapak..Tuhanku..tabahkanlah aku….Aku menipu bkn utk aku..Aku menipu atas kehendak die,Aku menipu utk kebahagiaan die n aku terpaksa menipu hanya utk die..atas kehendak die semata2…



“Bila ditipu…..”
            Pedihnye bile ditipu. Sakitnye hanya Tuhan yg tahu. Aku tahu aku kene tipu tp aku terpaksa terima semua ni sbb aku terlalu sygkn die. Knape bile aku da terlalu syg,terlanjur cinta, tersangat setia ini balasan yg aku dpt…”DITIPU”.. ape agaknye rse kalu ni jd pada diri kau??Aku trse sgt bodoh rela mmbiarkn aku slalu ditipu, dlm bodoh ni jugak aku rela ditipu asalkn kau tak merasa ditipu. Adakah aku boleh biarkn kau slalu slmat dr diTIPU??aku cume berharap kau berhenti MENIPU spy kau takkan DITIPU…

“Terpaksa menipu…”
            Ader ke istilah “tipu sunat”???fuhhh…menipu ni umpama barah. Bila da jd semakin menjadi2. Bg ubat pun susah nk baik. Bila terpakse menipu, kne laks cover jgn smpi pnipuan tu terbongkar. Aku tak taw sberape lme lg aku perlu utk mnipu. Ape yg aku akn dpt dgn mnipu mcm ni?? ade 2 je,side tambah KELUKAAN n other side aku dpt MY LOVE BACK..huhu…agak impossible la.. ;’(


Penipuan itu…
            Cube bygkn, ape perasaan org yg kne TIPU 2 ble satu hr nnt die tahu die ditipu?? Sume org mngkn ade sbb msng2 kn.. Mngkn jgk nk jaga hti org atau korg xnk rase down sbb korg xda la sebagus mne pn kn.. Sng cite tak bergune pun TIPU2 ni.. Lbh baik berterus terang kn.. Bak kate kwn aku.. "Biarla die or sape2 dpt terima kite seadanye.. tak gune menipu hanya utk nmpk perfect dimate org len sdgkn hakikat sbaliknye. ;}
            So...aku yg kne TIPU, terpakse MENIPU dlm PENIPUAN yg aku sndri tak pasti ape kesudahannye. Rase mcm sesuatu yg sia2 je ape yg aku buat ni.. Ikhlas dr hati sbnrnye aku tak dapat maafkan ape yg kau buat pada aku,hati aku, jiwe aku dan hidup aku. Kerana kau aku hilang CINTA, aku hilang JIWA, aku MERANA KECEWA..seandainye aku sudah tiade nyawe di dunia ni, maaf aku belum tentu akan terhidang utk die. Kepada si PENIPU: Kalo boleh elakkan le MENIPU ni ek.. menyusahkan org len n bnde cmni xkn lme leh btahan…seandainya ucapan CINTA tiap kali utk aku MENIPU,aku buat kerana terpaksa dlm keadaan yg pnuh keterpaksaan. Akulah MANGSA korban CINTA KITA..Kau bahagia atas air mata kelukaan aku. Sedarlah wahai Si Pemain Cinta…


4 comments:

  1. hmMM...mcam sumthing je entry ni...

    aperpun, mmg sakit kalau kena tipu...lagi² kalau dari org yg sangat kita percaya!~

    cheers!~

    ReplyDelete
  2. tu la..spatutnye xleh nk ltkkn kprcyaan berlbih2an even utk org yg paling kite syg kn..
    bile da jd cmni kne la blaja dr pgalaman..huhuhu.. ;'(

    ReplyDelete
  3. yup...pengalaman adalah cikgu yg terbaikz

    ReplyDelete
  4. (.^_^.)awk ni mmg berperasaan..;)
    kekecewean kdg2 mjdkn seorg tu x berPerasaan..awk stuju???

    ReplyDelete