WELCOME


Friday, October 7, 2011

>>wahai jantung yg berdegup>>

kusangka panas hingga kepetang
rupanya hujan di tgahri..
Tuhan menurunkan hujan di kala aku melihat cahaya matahari itu
rupenya Tuhan ingin mmbrikan aku pelangi yg indah...

aku mengharapkan warna pelangi itu terus mewarnai hidup
tetapi semua itu amatlah sukar utk dimengertikan...
mengapa masih tidak memberikan aku kilauan itu?
adakah aku tidak layak utk smua itu??

aku bahagia bila kau berikan aku seseorg
dikala aku perlukan teman yg mndampingiku saat aku terluka
aku bahgia bile Kau ukirkan satu syuman terindah buat dri ini dr insan yg kucintai
tapi apekah makna sebalik semua in??

nyawa ini pinjaman..diri ini hanya pinjaman...
aku masih prlukn ia Tuhan...
mengapa kau uji aku utk kdua kali?
aku masih prlukn nyawa ini...
aku perlukannya lagi....

ujian..demi ujian...apakah semua ini??
seandainya Engkau mahu memiliki aku kembali
berikn aku ksempatan utk mgubah sgalenye
aku redha andai ini Kau inginkan..

wahai jantung yg masih mampu berdegup
wahai nadi yg masih bisa berdenyut
adakah sampai masanya utkku pulangkan pinjaman ini?
adakah ini penyelesai segalanya....?

jika dulu Kau berikan tika aku dilahirkan..
Kau berikan aku kesempatan memiliki denyutan ini
Kau duga aku supaya beringat ini bukan milikku,
kau berikan kesembuhan..tapi kini..
kau ingin mengambilnya kembali...adakah ini balasan utkku didunia??



1 comment:

  1. sebab DIA sayang kamu....
    masa yang baru adalah kesempatan buat kamu, untuk melakukan yang terbaik..
    buat bekalan disana kelak...

    hidupbaik2 sayang

    ReplyDelete